Tuesday 3 October 2017

Daily Diagram Forex Handelsstrategier


Forex trading strategy 17 (Trading Off Daily Diagram) Inskickad av Användaren den 23 mars 2012 - 07:49. Inskickad av Adam Många näringsidkare älskar locket på valutamarknadernas volatilitet och föredrar att handla intradag genom att öppna och avsluta positioner inom timmarna av varandra. Att handla de dagliga diagrammen är inte särskilt vanligt, eftersom många handlare saknar det tålamod som krävs för att följa en handel i veckor i slutet av sin logiska slutsats. Det finns många saker som en näringsidkare kommer att vinna genom att handla ut de dagliga diagrammen. I första hand måste vi vara mycket bekanta med ordstävet att trenden är vår vän tills den slutar. Det enda sättet att bestämma den verkliga trenden för en valuta är att titta på det dagliga diagrammet. En typisk daglig snapshot visar prisåtgärden i veckor i taget. Du kan då berätta bara genom att titta på diagrammet för att se om trenden är upp, ner eller i sträck. Diagrammet ovan är det dagliga diagrammet för USDJPY. Det är mycket tydligt från inspektionen att valutaparet är i en mycket stark uppgång efter en lång konsolideringsperiod som varade nära ett år. Använda korttidsdiagram kommer inte att ge den sanna bilden. Om handeln med det dagliga diagrammet minskar frekvensen av affärer, kommer det också att ge näringsidkaren mer tid att bedöma en handelsuppställning och handla det med större säkerhet. Handelsmålen är större, och en näringsidkare kan tjäna pengar från några affärer som långt överstiger vad han kommer att göra genom att jaga pippar överallt. En handel jag älskar att ta bort det dagliga diagrammet är retracement trade. Pullbacks är en vanlig del av handeln eftersom det alltid kommer att finnas tidiga fågelhandlare som kom in i positionerna mycket tidigt i trenden och kommer att se att ta lite vinst från bordet. När de avlastar sina positioner kommer valutas prisåtgärder att återfå. Nu är jag vanligtvis intresserad av fortsättningen av rörelserna i riktning mot trenden. För mig att göra detta måste jag veta var retracement kommer att sluta. Med 5 poäng att välja från Fibonacci retracement verktyg, behöver jag få en klar uppfattning om var jag ska göra min post. Det verktyg som jag har hittat mest användbart är Stokastics-oscillatorn. När det passerar överköpta eller överlämnade nivåer, ger det mig en tydlig indikation på exakt var jag ska göra mina poster. Från detta dagliga diagram överkorsade stokastikerna på överskridna nivåer av 24,1 vid 50 Fibonacci retracement line. En post här skulle ha producerat 250 pips vid skrivetiden den 20 mars 2012. Det här är en enkel strategi som fungerar hela tiden. Handel omskolningarna från det dagliga diagrammet. Denna Forex Trading Strategy artikel gavs till oss av Adam på ForexAccounts .200 Pips Daily Forex Chart Strategi Med 3 EMA8217s Handel av det dagliga diagrammet med 3 exponentiella glidande medelvärden system och Forex Buysell Oscillator. Vårt mål är att göra 200 pips på varje handel. Detta enkla system kräver mycket lite underhåll. Du behöver bara kolla dina diagram en gång om dagen. Indikatorer: 25 EMA, 60 EMA, 100 EMA, Robby DSS Forex Önskad tidsram: Daglig Diagram Handelssessioner: NA Föredragna Valuta Par: Majors och GBPJPY Exempel: GBPUSD Daglig Diagram Här är ett dagligt diagram över GBPUSD. Som du kan se gjorde 3 köpaffärer oss 600 pips. Klicka på diagrammet för att förstora. 25 EMA över 60 EMA och 100 EMA. 60 EMA över 100 EMA. Vänta på Robby DSS Forex-oscillatorn att vända tillbaka över 20 nedanför. Vänta på den första Robby DSS-blåpunkten. Köp valutaparet vid öppningen av nästa ljusstake. Placera stopp under den senaste svängen låg eller 125 pips under inträde (vad som helst först). Prismål: 200 pips 25 EMA under 60 EMA och 100 EMA. 60 EMA under 100 EMA. Vänta på Robby DSS Forex-oscillatorn att vända tillbaka under 80 från ovan. Vänta på första Robby DSS rödpunkten. Korta valutaparet vid öppningen av nästa ljusstake. Placera stopp över den senaste svänghöjden eller 125 pips ovanför ingångspriset (vad som helst först). Prismål: 200 pips Relaterade inlägg: Hämta Forex Analyzer PRO gratis idag Brand New Forex System med Super Accurate och Fast Signals Generating Technology. Forex Analyzer PRO genererar köp och säljsignaler direkt på ditt diagram med lasernoggrannhet och REPAINER ALDRIG upp till 200 pips varje dag Köp och Sälj Forexsignaler Avancerad Daglig Avkänningsdetektering E-post Mobilvarning Varningar Ingen Repainting eller Lagring Vi respekterar alltid din integritet på Dolphintrader. MetaTrader Expert Advisor Du bör märka ett mönster i min utveckling som en näringsidkare. Mina manuella affärsupplevelser har flyttat upp tidsramarna, trots att jag kom in i handel på grund av valutobutiker. Först försökte jag scalping på de lägre tidsramarna, sedan dagshandel på H1 och H4-tidsramarna. Eftersom jag hadn8217t verkligen kunnat hitta ett sätt att passa in i min livsstil, var mitt nästa stopp de dagliga tidsramarna. Daglig diagramhandel Jag trodde att handeln med de dagliga tidsramarna var bara för stora spelare med stora tradingkonton. Jag trodde det här eftersom på den dagliga tidsramen behöver du använda en större stoppförlust än på de lägre tidsramarna. Jag kunde inte bara byta huvudet på det faktum att du kan vara lika lönsam handel med de dagliga diagrammen. Då när jag lärde mig mer om pengarhantering. Jag förstod hur denna typ av handel kan handlas för snabba vinster på ett mindre konto. När du är på de nedre tidsramarna kan du använda ett stramare stopp. Det betyder att priset inte behöver gå så långt till din fördel att du får några snabba vinster. Priset behöver inte heller flyttas så långt för stora förluster. Den högre tidsramen8217s pris behöver flyttas mer för att få samma resultat. Medan du brukar hamna mindre affärer än vad du skulle ha på de lägre tidsramarna, är uppställningarna starkare och kan vara lika lönsamma under lång tid. Du behöver tålamod både i väntan på rätt inställning och låta handeln utvecklas när du kommer in på marknaden. I grund och botten drog jag till handelsstrategier där jag letade efter handelsuppsättningar en gång om dagen, vid slutet av det dagliga ljuset. Det gjorde sakerna enkla och snabba för att jag bara skulle fatta ett beslut en gång om dagen och faktiskt haft tid att titta på diagrammen och bestämma om det här var en inställning jag ville handla. På de lägre tidsramarna sker saker mycket snabbare och du måste fatta ett snabbt beslut. På grund av mina erfarenheter av dagshandeln hade jag redan byggt några handelsverktyg som jag kunde använda med dagliga diagramstrategier. Jag gillade särskilt att använda en Trade Management EA för att hantera handeln efter att den hade placerats. Jag skulle placera handeln, inrätta Trade Management EA för att flytta stoppet till breakeven, ta partiella vinster eller låsa vinster, och jag var klar för dagen. Exempel Dagliga diagramstrategier Här är några exempel på system som jag använder för att handla de dagliga diagrammen. Jag tror att du kan se potentialen här för vinster. Ett dagligt diagram för EURUSD. EURAUD dagligt diagram. Så var trading Daily diagrammen slutet på min Forex trading resa Ja, inte riktigt. Du ser, medan handeln med dagbladet har mycket vad jag vill ha i ett handelssystem, var jag fortfarande inte nöjd med det. Det är helt uppriktigt att det kan vara lite tråkigt och du måste fortfarande vara mycket disciplinerad att handla på det här sättet. Du kan vara i affärer under mycket lång tid, gå upp och ner. Det kan ta sin vägtull på dig emotionellt. Automatisering av dagdiagram Handelsstrategier I början av denna serie sa jag att min resa började på grund av valutahandelrobotar, men den robotutvecklingen borde vara slutet på resan, inte början. Efter att ha gått igenom min scalping och dag handel faser, tror jag att göra robotar att handla på den dagliga tidsramen är för mig. De dagliga tidsramarna är stabila än de lägre tidsramarna och inställningarna är starkare. Att göra en expertrådgivare för att handla strategierna skulle göra det möjligt för mig att sätta upp kontona och gå bort från dem helt. Jag vet att det kanske låter konstigt att vilja automatisera en daglig tidsramstrategi som är ganska enkel att handla. Men sanningen är att titta på de stora pip swingsna upp och ner stör mig. Att använda en robot skulle lösa detta problem och att vissa år skulle vara mycket lönsamma att handla med dessa strategier. Ingångs - och utgångsregler Flytta genomsnittet: Enkel 8211 Stäng Period 3 Skift 3 MA Period 1: 3 MA Läge 1: 1 MA Pris 1: 0 MA Period 2: 5 MA Mode 2: 1 MA Pris 2: 0 RSI: 14 Reglerna: Ange när ljuset korsar och stänger på andra sidan MA och RSI är redan korsat över 50 linjen. Avsluta när EMA: erna korsar i motsatt riktning. I grund och botten är detta en 35 EMA crossover med ett RSI filter. Under tiden berätta vad du tycker om swing trading eller handla av de dagliga tidsramarna. Har du tänkt på att automatisera en daglig tidsramstrategi innan

No comments:

Post a Comment